Rehabilitacja ruchowa

-pozabiegową
-pooperacyjną
-przedoperacyjną
Rehabilitację ruchową wdrażamy już od pierwszych dni po przebytej hospitalizacji. Ćwiczenia dobierane są indywidualnie, a rehabilitację dodatkowo wzbogacamy o zabiegi dodatkowe np. masaż lub terapię manualną. We wczesnym etapie pooperacyjnym zadowalające efekty przynosi drenaż limfatyczny, połączony z kinesiotapingiem.

Masaż

W mojej ofercie usług z zakresu masażu znajdziesz nie tylko zabiegi relaksacyjne, ale również lecznicze. Sposób postępowania zawsze ustalamy w trakcie pierwszej wizyty fizjoterapeutycznej.
Usługi z zakresu masażu:

-masaż leczniczy

-masaż relaksacyjny

-masaż funkcyjny

-masaż powięziowy

-masaż poprzeczny

-masaż bańką chińską

-masaż limfatyczny (drenaż)
-masaż punktowy
-masaż sportowy przed/po treningowy

Terapia specjalistyczna

Kinesiotaping to metoda terapeutyczna wykorzystywana przez fizjoterapeutów, polegająca na oklejaniu specjalnie do tego przeznaczonymi taśmami kinezjologicznymi określonych miejsc na ciele. Plastrowanie dynamiczne, dzięki zwiększeniu przestrzeni między skórą a mięśniami, ma działanie przeciwbólowe, użycie taśm kinesio powoduje rozluźnienie mięśni i zmniejszenie ich napięcia. Skutecznie zmniejsza również obrzęk, a dodatkowo pozwala ustabilizować stawy we wczesnej fazie po przebytym urazie.

Terapia zaparć koncentruje się na poprawie perystaltyki jelit przez zarządzanie mięśniami dna miednicy i optymalizację nawyków defekacyjnych. Kluczowymi elementami są ćwiczenia wzmacniające i relaksacyjne dla mięśni dna miednicy, które pomagają w regulacji napięcia mięśniowego, wspierając tym samym prawidłową defekację. Terapię zaparć wzbogacamy o masaż brzucha, który skutecznie udrażnia jelita.

Suche igłowanie to technika wykorzystywana w fizjoterapii, polegająca na nakłuwaniu mięśni i powięzi, specjalnie zaprojektowanymi cienkimi igłami. Celem tej metody jest stymulacja tkanek na co ma przynieść ulgę w bólu, poprawić elastyczność mięśni oraz zmniejszyć napięcie mięśniowe. Regularnie powtarzane igłowanie zwiększa i przyspiesza regenerację tkanek.

Diagnostyka bólu w fizjoterapii to proces oceny i identyfikacji przyczyn bólu pacjenta, opierający się na szczegółowym wywiadzie, badaniu fizykalnym i w razie potrzeby, analizie wyników badań dodatkowych. Diagnostyka opiera się również na ocenie funkcji stawów oraz ogólnej funkcjonalności pacjenta.

Mobilizacje stawowe w fizjoterapii to techniki manualne stosowane w celu poprawy zakresu ruchu i zmniejszenia bólu w stawach. Metoda ta polega na stosowaniu kontrolowanych ruchów, przez fizjoterapeutę, na różnych poziomach intensywności, aby zwiększyć mobilność stawową i elastyczność tkanki okołostawowej.

Terapia powięziowa to szereg technik terapii manualnej, mających na celu redukcję napięć tkanek
miękkich. Wysoka skuteczność wynika przede wszystkim z poprawy krążenia płynów ustrojowych
oraz stymulacji zakończeń nerwowych. Terapia powięziowa pozwala zmniejszyć ból oraz poprawić
zakres ruchomości stawów.

Terapia punktów spustowych to technika, która bazuje przede wszystkim na różnych formach ucisku i ruchów wykonywanych w tkance mięśniowej w różnych kierunkach. Terapia wykonywana jest jako wspomaganie procesu rehabilitacji, poza tym skutecznie zmniejsza ból i rozluźnia tkanki miękkie.

Bańki chińskie to metoda leczenia, która ma swoje korzenie w tradycyjnej medycynie chińskiej. Stawianie baniek ma na celu poprawienie krążenia krwi i limfy, a także łagodzenie bólu i stanów zapalnych. Zastosowanie bezogniowych baniek chińskich zapewnia bezpieczeństwo dla Pacjenta i nie odbiega skutecznością od tradycyjnych baniek ogniowych.

Kompleksowa terapia antycellulitowa to zestaw zabiegów, których celem jest redukcja cellulitu i poprawa kondycji skóry. W ramach terapii antycellulitowej można stosować różne metody, takie jak masaż antycellulitowy, zabiegi kosmetyczne, ćwiczenia fizyczne, dieta i suplementacja.

Email: sebastian.podlejski@wp.pl

Fizjoterapia Sebastian Podlejski

Numer telefonu: 784-656-045

© Spotlightpartners. wszelkie prawa zastrzeżone. Strona wykonana przez Spotlightpartners.