Informator pacjenta

7. Terapia punktów spustowych
  8. Bańki chińskie bezogniowe

Suche igłowanie

Suche igłowanie jest metodą terapii mięśniowo-powięziowej. Polega na nakłuwaniu punktów spustowych, włókien mięśniowych lub tkanki powięziowej. Poza tym stosuje się również nakłucie okostnej.

Jak przygotować się do zabiegu?

Suche igłowanie nie wymaga konkretnego przygotowania. Należy jednak zadbać o higienę okolic, które będą poddane zabiegowi. Nie zaleca się spożywania kawy lub palenia tytoniu przynajmniej na godzinę przed nakłuciem.

Jak wygląda zabieg?

Zabieg poprzedzony jest diagnostyką palpacyjną. Następnie okolice zabiegowe są dokładnie dezynfekowane. Po tych czynnościach, terapeuta wykonuje nakłucie. Terapia trwa przeciętnie pięć do dwudziestu minut. Bardzo ważne jest, aby wszelkie niepokojące objawy zgłaszać terapeucie

Czy nakłucie boli?

Nakłucie na ogół nie jest bolesne, przypomina ukąszenie komara. W trakcie terapii (po wkłuciu) może pojawić się rozlany, promieniujący ból. Dolegliwości są zróżnicowane, w zależności od struktury poddanej terapii.

Co zrobić po zabiegu?

Po zabiegu należy zabezpieczyć okolicę zabiegową na kilka godzin, przed działaniem patogenów. Powikłania są bardzo rzadkie, można powiedzieć, że praktycznie nie występują. Natomiast wszelkie objawy niepożądane, zaobserwowane po terapii należy od razu zgłaszać terapeucie poprzez kontakt telefoniczny.

Kinesiotaping

Kinesiotaping to forma podtrzymywania efektów terapeutycznych. W zależności od metody i formy plastrowania, jego działanie może być różne: od działania przeciwbólowego, aż po przeciwobrzękowe.

Jak przygotować się do zabiegu?

Do zabiegu należy przyciąć owłosienie w okolicy zabiegowej. Zaleca długość owłosienia to 0,5-1mm długości. Nie zaleca się golenia maszynką jednorazową lub golarką na „gładko”, ponieważ może dojść do podrażnienia mieszków włosowych. Ponadto skóra powinna być czysta i sucha, dlatego warto przed zabiegiem dokładnie umyć konkretną okolicę ciała.

Jak wygląda zabieg?

Zabieg kinesiotapingu najczęściej łączony jest z innymi metodami terapii. Aplikacja taśm poprzedzona jest dokładnym odtłuszczeniem skóry i dezynfekcją.

Jak długo nosić taśmę?

Taśma traci swoje właściwości średnio po 5-7 dniach od aplikacji. Dlatego minimalny czas noszenia taśmy to co najmniej 5 dni, nie dłużej niż 10.

Jak odkleić taśmę?

Aby odkleić taśmę, bez podrażniania skóry należy wykonać to na jeden z dwóch sposobów:

1)Namoczyć taśmę wodą z mydłem, np. z użyciem gąbki do mycia ciała. Odczekać kilka minut. Następnie delikatnie zacząć odklejać taśmę.

2)Natłuścić taśmę z użyciem oliwki dziecięcej/oleju spożywczego/oliwy z oliwek. Odczekać kilka minut i zacząć delikatnie odklejać taśmę.

Po ściągnięciu taśm, należy natłuścić skórę kremem.

Co zrobić w przypadku swędzenia pod plastrem?

W przypadku objawów swędzenia, najprawdopodobniej doszło do podrażnienia skóry lub reakcji alergicznej. Należy bezzwłocznie ściągnąć taśmę w możliwe najdelikatniejszy sposób. W przypadku nie ustąpienia dolegliwości można zasięgnąć po krem natłuszczający lub środek z pantenolem (w przypadku braku uczulenia na jakikolwiek ze składników)

Co jeśli fragment taśmy się odkleja?

Należy zabezpieczyć odklejający się element na jeden z dwóch sposobów:

1)Podkleić plastrem materiałowym, odklejający się element.

2)Odciąć fragment taśmy, który się odkleił. Do tego przydadzą się nożyczki do opatrunków/do bandaża. Nie wolno odcinać taśmy bezpośrednio przy skórze, może dojść do rozcięcia skóry! Przy obcinaniu wolnego fragmentu, należy pozostawić przynajmniej pół centymetra wolnej taśmy.

Masaż bańką chińską

Masaż bańką chińską ma wiele zastosowań.Ma działanie przekrwienne, regeneracyjne i przeciwbólowe. Pomaga w likwidacji obrzęków, regulacji cyklu snu oraz w minimalizacji cellulitu.

jak wyglada zabieg?

Zabieg rozpoczyna się od przygotowania ciała, tj. użyciu oliwki lub innego środka natłuszczającego.

Czy masaż bańką chińską jest bolesny?

Wszystko zależy od regionu poddanemu zabiegowi. Są okolice niebolesne takie jak plecy, ale są miejsca, w których mogą pojawić się dolegliwości.

Jakie są powikłania?

Po zabiegu mogą pojawić się miejsca zasinienia, zwłaszcza w przypadku pierwszych zabiegów. Z upływem czasu ciało adaptuje się do tej formy masażu i ilość siniaków jest znikoma. Drugim powikłaniem mogącym wystąpić to podrażnienie skóry i uczucie swędzenia. W tym celu po wykonanym zabiegu należy intensywnie nawilżyć skórę. Gdyby nie przynosiło to ulgi, można skorzystać z środków zawierających pantenol (w przypadku braku uczulenia na jakikolwiek składnik leku).

Bańki chińskie bezogniowe

Działają tak, jak tradycyjne bańki ogniowe, stosowane jeszcze kilkanaście lat temu. Działają przekrwiennie, regeneracyjnie. Regulują sen, pomagają w leczeniu wielu dolegliwości bólowych i zaburzeń układu ruchu.

jak wyglada zabieg?

Zabieg poprzedzony jest dokładną diagnostyką, a skóra oraz sprzęt dokładnie są dezynfekowane. Bańka zostaje postawiona w ściśle określonych miejscach, zdiagnozowanych w trakcie badania. Czas pozostawienia takiej bańki to od 5 do 20 minut.

Jakie są mozliwe powikłania?

Niekiedy zasinienie/krwiak jest uznawany jako powikłanie, jednak jest to działanie celowe. Zasinienie po bańce zazwyczaj znika w ciągu kilku – kilkunastu dni. W miejscach postawienia baniek pojawia się delikatny obrzęk, który zazwyczaj znika w ciągu pierwszych godzin po zabiegu. Uczucie swędzenia w miejscu bańki jest normalnym objawem, należy natłuścić ten obszar po zabiegu lub zastosować środek zawierający pantenol (w przypadku braku uczuelnia na jakikolwiek składnik leku).

Kiedy pojawią się pierwsze efekty zabiegu?

Pierwsze efekty można odczuć już po samym zabiegu, jednak porządany efekt zazwyczaj zauważa się dopiero po kilku dniach od zabiegu.

Masaż klasyczny

Masaż klasyczny jest nie tylko formą leczenia bólu, ale również odnajduje zastosowanie w kosmetyce, neurologii, ortopedii. Obniża ogólne napięcie mięśni, reguluje sen i poprawia kondycje skóry. Stosowany jest w wielu dziedzinach medycyny jako sposób leczenia bólu, spastyczności lub sztywności mięśni. Wykonywany jest w formie masażu całościowego (bez okolic intymnych) lub konkretnego obszaru ciała (np. masaż dłoni). Ponadto jest świetną formą relaksu!

Jak wygląda zabieg?

Zabieg jest wykonywany z użyciem oliwki do ciała lub innych środków natłuszczających. Rozpoczyna się od delikatnych chwytów i technik przygotowujących ciało na kolejne fazy masażu.

Jakie są możliwe powikłania?

Ogólne osłabienie i zmęczenie to normalne efekty masażu. Mogą pojawić się również niewielkie zasinienia lub podrażnienie skóry, którą zaleca się natłuścić od razu po zabiegu.

Jaki jest czas wykonania masażu?

W przypadku masażu całościowego, najkorzystniejszy czas to 1,5h. Mimo to można wykonać taki masaż nawet w ciągu godziny. Masaż obszarowy to zazwyczaj 20-60 minut.

Jak dbać o ciało po zabiegu masażu?

Po zabiegu efekt potęguje skorzystanie z rozgrzewającej kąpieli. Dodatkowo można zastosować krem lub maść rozgrzewającą, po uprzednim natłuszczeniu skóry okolicy zabiegowej.

Terapia manualna

Terapia manualna jest bardzo szerokim zagadnieniem. Obejmuje wszystkie metody leczenia manualnego, czyli z wykorzystaniem dłoni terapeuty. To nie tylko masaż, ale również bardzo specjalistyczne terapie.

Jak wygląda zabieg?

Zabieg poprzedzony jest dokładną diagnostyką i wywiadem, wymaga dokładnej analizy i sprawdzenia wielu obszarów ciała. Wszystko to ma na celu osiągnięcie jak największego efektu terapeutycznego.

Jakie są możliwe powikłania?

Powikłania praktycznie nie występują. Może pojawić się zaczerwienienie skóry lub drobne zasinienie w przypadku mocnych technik.

Czy terapia manualna boli?

I tak, i nie; wszystko zależy od zastosowanej metody terapii. Niektóre metody są bolesne, a niektóre całkiem przyjemne. Staram się wykorzystywać głównie techniki niebolesne.

Jakie metody terapii manualnej mogę Państwu zaoferować?

Korzystam z wielu metod, główne to MTG (masaż tkanek głębokich), elementy metody FDM, terapia punktów spustowych, masaż funkcyjny, masaż tensegracyjny, wybrane techniki mobilizacji i manipulacji według koncepcji Kaltenborn-Evjenth. Ponadto często stosuję również terapię powięziową.

Terapi punktów spustowych

Terapia punktów spustowych służy leczeniu bólu mięśniowo-powięziowego, zwłaszcza o charakterze promieniującym. Wspomaga proces usprawniania w wielu dysfunkcjach układu ruchu, stąd jej zastosowanie jest bardzo szerokie. Jest terapią celowaną, ukierunkowaną na wyciszenie aktywnych punktów spustowych (punktów bolesnych).

jak wyglada zabieg?

Kluczem do osiągniecia satysfakcjonującego efektu jest dokładna diagnostyka. W trakcie samej terapii dłonią terapeuty uciskane są punkty szczególnej bolesności. Dodatkowo terapia wspomagana jest masażem poprzecznym lub innymi technikami manualnymi. Na koniec wizyty, jeśli jest taka potrzeba punkty spustowe są tejpowane.

Jakie są mozliwe powikłania?

W przypadku terapii punktów spustowych praktycznie nie występują powikłania. Możliwe jest jedynie zasinienie lub ból po przeprowadzonej terapii.

Kiedy pojawią się pierwsze efekty zabiegu?

Pierwsze efekty można zauważyć już po kilku godzinach od zabiegu, a efekt ten jest dodatkowo potęgowany z dnia na dzień.

Email: sebastian.podlejski@wp.pl

Fizjoterapia Sebastian Podlejski

Numer telefonu: 784-656-045

© Spotlightpartners. wszelkie prawa zastrzeżone. Strona wykonana przez Spotlightpartners.

Strona powinna zawierać frazy kluczowe w swoim adresie URL, na przykład: www.przykladowa-strona.pl/suche-iglowanie-kinesiotaping-masaz-banka-chinska

Wewnętrzne Linkowanie:

Aby rozwiązać problem braku wewnętrznych linków, warto dodać w treściach artykułów lub opisach usług linki do innych sekcji strony, które również dotyczą tematów związanych z rehabilitacją, takich jak szczegółowe opisy metod leczenia (suche igłowanie, kinesiotaping, masaż banką chińską) lub artykuły blogowe na temat korzyści i metod stosowania tych technik.

Poprawa Opisu SEO:

W opisie SEO ważne jest, aby na początku pojawiła się fraza kluczowa. Przykładowy opis, który uwzględnia wszystkie wymagania, może brzmieć: „Odkryj korzyści suchej igłoterapii, kinesiotapingu i masażu banką chińską w Częstochowie. Nasza klinika oferuje te 3 skuteczne metody rehabilitacji, zapewniając kompleksową opiekę i szybszy powrót do zdrowia.”

Taki opis nie tylko umieszcza frazę kluczową na początku, ale również zawiera liczbę, co zwiększa jego atrakcyjność, i odnosi się bezpośrednio do treści oferty, co jest kluczowe dla SEO.